Sikeres emberek, Sikeres történetek

"Nem az üzleti klubokkal van a baj, hanem az apró betűs részekkel"

2016. február 22. 12:38 - Rapid Business

Így csapnak be Téged üzleti klubok!

 

Öt dolog, amire nagyon figyelj!

people_lie.jpg

(képforrás : Pinterest)

Amikor először jártam olyan reggelin, ahol cégek döntéshozóival tudtam megismerkedni, már akkor éreztem, hogy mennyi lehetőség van ezekben a rendezvényekben. Az életem folyamán sokszor szembesültem olyan partnerrel, aki kifejezetten zárkózott volt. És itt most nem feltétlenül a hideg hívásokra gondolok, hanem olyan személyes találkozókra, ahol az állítólagos „egyenrangú” beszélgető partnerem, rögtön a falhoz szorított, egy mondattal: „Két percem van!” Persze nem árt, ha az ember két percben össze tudja foglalni a mondanivalóját, de lássuk be ez egy tipikus alá-felé rendelt viszony. Persze a különböző üzleti kurzusokon tanítják, hogy az egy jó tárgyalás technika, ha a partnerünket rögtön kikergetjük a komfort zónájából, de amikor mi vagyunk szenvedő fél, bizony nem egy jó érzés. Azt gondolom ebben az esetben nem is a két percről van szó, hanem saját magunk pozíciójáról. Az üzleti klubok valamelyest megoldást kínálnak arra, hogy egyenrangú félként tárgyaljatok egymással, de ha nem figyeltek a részletekre, akkor nagyon át vágnak bennetek a palánkon, és bizony a befektetett energia  nem térül meg. Most elmondom, mire figyeljetek, hogy a ne tudjanak félrevezetni Titeket.

 

olcso.jpg

(képforrás: Google)

 

  1. Ha nagyon olcsó! A két – háromezer forintos reggelik nagyon kecsegtetőek, nagyjából minden ember megengedheti magának, és ezzel van a legnagyobb baj. Ha ugyanis egy üzleti találkozó résztvevőit nem szűrik, akkor nagy valószínűséggel silány minőségű kontaktokkal fogtok találkozni. Az ilyen partnerek nem, hogy az üzletedet nem fogják előre lendíteni, de örülj, ha épp nem kérnek kölcsön.
  2. Ha nincs házi gazdája a rendezvénynek! Nagyon sok olyan üzleti esemény van, ahol lobby beszélgetésekkel kecsegtetnek minket, ám amikor ott vagyunk állunk, mint kezdő karmester, a zenekara előtt. Ha szervezett az ismerkedés, akkor meg marad a kínosan bámuljuk egymást a húspiacon érzés. Én magam az ilyen rendezvényeken is szoktam ismerkedni, de jó esetben 4-5 új partnert tudok megismerni, hiszen mindenkihez odaállítani már nagyon kellemetlen.
  3. Rövid bemutatkozás! Az esetek többségében egy U alakú asztalnál hozzák össze a networkingelő menedzsereket, akik fél percet kapnak arra, hogy bemutassák cégük profilját. Ebben az esetben hiába vagy frappáns, megnyerő, és érzed, hogy valami zseniálisat nyújtottál, nem jön el a várva várt siker. Gondolj bele! Ugyanúgy ahogy Te is, csak arra koncentrál mindenki, hogy ő hogyan szedje össze a gondolatait, így nagy valószínűséggel nem figyelnek rád, vagy legalábbis a hallgatóság töredéke. Sose keverd össze valódi kapcsolatteremtést azzal, a lehetőséggel, hogy magadról beszélhess.
  4. Ha nincs profilszűrés! Nagyon sok esetben a szervezők nem szűrik a meghívott cégeket. Nincs annál rosszabb, amikor a szervezők figyelnek arra, hogy egy asztalnál 3-5 ember  tudjon tárgyalni, de arra már nem tér ki a figyelem, hogy minden asztalnál ott ül két coach, 3 vállalt fejlesztő, vagy éppenséggel négy könyvvizsgáló. A hatodik ilyen körben, már határozottan erősödik benned a szuicid hajlam, és megfogadod, soha többé nem megyek networkingelni. Pedig a networking jó dolog, csak jól kell választani!!!
  5. Ha nem döntéshozók ülnek veled szemben! Az üzleti kapcsolatépítésnek pont az a lényege, hogy olyan cégekkel tárgyalj, akik döntésképesek. Azt nyilván nem lehet minden esetben elvárni, hogy a cégvezető üljön bent egy ilyen rendezvényen, de ha olyan emberrel tárgyalsz, aki sem a marketing költésében, sem a beszerzésében nem kompetens, akkor igazából csak melegedni jöttetek és nem konstruktívan üzletelni. Ezért hiába kecsegtetnek multik jelenlétével, gyakorlatilag az esetek 90 százalékában nem fogsz tudni érdemben tárgyalni semmiről.

 Összegezve, nem az üzletik klubokkal van a baj, hanem az apró betűs résszel, azaz a részletekkel. Válasszatok, olyan rendezvényt, aminek látjátok kik a résztvevői, és milyen tematikában folyik az ismerkedés. Egy drágább üzleti találkozóból többet tudsz kivenni, mint egy olcsóbból, ez tény. Ha pedig spórolni akarsz ezen, inkább próbálkozz hideg hívásokkal.

valos.jpg

(a kép valós ügyféllel készült a Rapid Business rendezvényen)

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rapidbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr598410746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása